onsdag 23. september 2009

Kebab Biten

Jeg er i grunnen ingen kebab-entusiast og de få gangene jeg presser i meg en kebab pleier jeg ikke å tenke så veldig over hvordan kebaben smaker. Dette er i hovedsak på grunn av at de gangene jeg inntar kebab pleier jeg å ha en promille på godt over 4. Vel, dette var i alle fall før Kebab Biten åpnet sin avdeling på Bislett i fjor høst.

Siden jeg bor i området pleier jeg å spasere ned Pilestredet relativt ofte. I september åpnet det en ny kebab-sjappe i dette området. På tross av innleide designere som gikk design-skolen i Uzbekistan med lavest karaktersnitt, noe som vises i de sjokkgule bokstavene "KEBAB BITEN" på rød bakgrunn og en utilgivelig særskrivningsfeil, bestemte jeg meg faktisk for å prøve denne kebaben en gang litt for mye alkohol var blitt konsumert.

"ÅPNINGS TILBUD" stod det på utsiden av sjappa, og i min hungrige tilværelse klarte jeg ikke la være å ta turen innom. 30 spenn høres chill ut når det er tilbud. Jeg gidder ikke greie ut noe særlig om dette, for det var bare gjennomført helt jævlig. Smakte søppel også. I tillegg til dette føler jeg meg lurt av de svina som faktisk hadde dette åpningstilbudet i et halvt år.

Cirka et år senere gikk jeg forbi Kebab Biten halv fire på natta - også med relativt høy promille. Jeg var sulten som en okse og kunne drept for en matbit. Da jeg gikk forbi Kebab Biten hadde jeg kebabepisoden friskt i minne, og frasa meg all mulig tanke på kebab, men en hamburger går det da ikke an å ødelegge? Jeg klarer selv å lage en habil hamburger som nattmat når jeg er hjemme, så jeg ga Kebab Biten et nytt forsøk. 40 spenn for en burger er da ikke så altfor galt.

Jeg stilte meg i køen og bestilte en burger. Da jeg hadde betalt merket jeg at glasset foran grønnsakene var skittent, og det samme var båsene hvor grønnsakene lå oppi. Karen bak disken, som sikkert var 15 år gammel stod og snakket med en annen kar og spyttet i tillegg mens han snakket. Ikke brukte han hansker heller. Dette betydde tydeligvis ingenting for karen, og slang på en svett skive ost fra en av de der svette, vakuumpakkene med Norvegia med de skitne hendene sine, før han slang på resten av tilbehøret og ga meg burgeren.

Siden jeg var så sulten, prøvde jeg å ignorere alt dette og begynte å spise. Jeg ble kvalm av første bitet og kastet resten av burgeren på bakken utenfor før jeg gikk hjem og så på repriser av Karl og co.

Her om dagen observerte jeg at Kebab Biten feiret "1års Jubileum!!!" med kebab til 30 kroner nok engang. Forlokkende for karer som har vært på fylla, men dere vil angre. Tro meg! Kebab Biten er mat for dyr!

5 kommentarer:

  1. Hahahahah! skal aldri mer spise kebab!

    SvarSlett
  2. mat for dyr?? da må du bare spise i vei!

    SvarSlett
  3. Hah. enig meg deg kompis .. kebab biten er bare søppel.. smaker bare dritt.. og de som jobber der tror de er noe.. leker gengstere. gull kjeder, og tror de er fra b-gjengen

    SvarSlett
  4. http://www.kebabbiten.no/
    De har visst egen hjemmeside også, som virker veldig profft laget :)

    SvarSlett
  5. Var innom en lokal kebabsjappe her, tenkte jeg skulle ha meg en autentisk babb i stedet for å tulle og fjase med ferdigvare hjemme på kjøkkenet. Kom inn døra. Så kokken nyse seg i hendene og så klasse på kebabbrødet etterpå. Jeg bare snudde og gikk ut døra igjen. Har ikke gått inn dit siden. Det må da gå an å utvise et visst nivå for hygiene, det er tross alt folk som skal stappe maten i kjeften.

    SvarSlett